Bio Planet jest producentem i dystrybutorem żywności ekologicznej. Spółka dostarcza certyfikowane produkty do sklepów z żywnością bio na terenie całej Polski oraz zagranicę.  

 
Bio Planet jest liderem rynku polskiego w zakresie produkcji i dystrybucji żywności ekologicznej. Od kilkunastu lat Spółka konfekcjonuje certyfikowane produkty ekologiczne pod własną marką, a także na zlecenie podmiotów zewnętrznych (private labels). Bio Planet jest także dystrybutorem znanych ekologicznych marek zarówno polskich, jak i zagranicznych. Spółka dostarcza certyfikowane produkty do sklepów na ternie całej Polski oraz zagranicę.

Istotną część oferty asortymentowej stanowią produkty sprzedawane przez Emitenta pod markami należącymi do Bio Planet - m.in. Biominki, Bio Planet, Crystalline Planet. Pozostała część oferty to starannie wyselekcjonowane przez Spółkę produkty ekologiczne renomowanych producentów z kilkudziesięciu krajów świata, m.in. Alce Nero, Allos, Amaizin, Amylon, Better Than Foods, Bio Planete, Bio Food, Cocoa, Dary Natury, Lebensbaum, Lima, Natumi, Sobbeke, Terrasana, Vivani, Wasąg, Yogi Tea, Zakwasownia, Zwergenwiese.

Bio Planet S.A., dzięki dynamicznemu rozwojowi, osiągnęła pozycję lidera na rynku polskim w zakresie produkcji i dystrybucji produktów rolnictwa ekologicznego zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym.

Spółka od początku swojej działalności oferuje produkty rolnictwa ekologicznego najwyższej jakości, które są certyfikowane przez stosowne jednostki certyfikujące (w zależności od kraju pochodzenia produktu). W Polsce jednostki te otrzymują upoważnienie do przeprowadzenia kontroli oraz wydawania i cofania certyfikatów zgodności w zakresie rolnictwa ekologicznego w drodze decyzji Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

W ramach dotychczasowej działalności Bio Planet S.A. nawiązała współpracę z ponad tysiącem polskich i zagranicznych odbiorców. Sprzedaż realizuje przez następujące kanały dystrybucji:
specjalistyczne sklepy ekologiczne, pojedyncze oraz sieci, wyspecjalizowane w sprzedaży żywności ekologicznej, stanowiące w ujęciu wartościowym największą grupę odbiorców Emitenta, między innymi: Sklepy Partnerskie Bio Planet, Organic Farma Zdrowia, Smak Natury,
sklepy ogólnospożywcze, sieci spożywcze oraz pojedyncze sklepy prowadzące sprzedaż głównie żywności konwencjonalnej, ale posiadające wyodrębnione, samodzielne stoiska ze zdrową żywnością, tzw. „wyspy ekologiczne”, między innymi: Carrefour, Intermarche, E’Leclerc,
sklepy internetowe, w tym specjalizujące się w sprzedaży żywności ekologicznej. Spółka jest największym dostawcą certyfikowanych produktów do kilkudziesięciu sklepów internetowych w Polsce, w tym internetowego supermarketu Frisco,
pozostałe, uzupełniające kanały sprzedaży, do których należą: apteki, sektor HoReCa (hotele, restauracje, catering), hurtownie regionalne oraz przetwórcy żywności ekologicznej.
 
KONTAKT DLA INWESTORÓW
SYLWESTER STRUŻYNA

s.struzyna@bioplanet.pl
GŁÓWNE PUNKTY ROZWOJU SPÓŁKI:
2022
Rejestracja emisji akcji serii D.
Rozpoczęcie budowy nowoczesnych zakładów konfekcjonowania w Lesznie.
Uruchomienie usługi dropshipping na dedykowanej platformie B2B.

2021
Uruchomienie rozbudowanego centrum logistycznego w Lesznie.
Emisja akcji serii D.
Przejście notowań akcji na rynek główny GPW.
Dokupienie działek pod przyszłą budowę nowoczesnych zakładów konfekcjonowania w Lesznie.

2020


Rozpoczęcie rozbudowy centrum logistycznego w Lesznie
2019

Zakup działek pod przyszłą budowę nowoczesnych zakładów konfekcjonowania w Lesznie
2018
Zakup nieruchomości w celu rozbudowy centrum logistycznego w Lesznie
Wdrożenie dedykowanego systemu magazynowego WMS optymalizującego procesy magazynowe oraz kompletację zamówień
2017

Wstąpienie do Polskiej Izby Żywności Ekologicznej

Pierwsza edycja Targów Wewnętrznych Bio Planet, rozpoczęcie wydawania kwartalnika Gotujwstylueko.pl, rozpoczęcie budowy sieci Sklepów Partnerskich Bio Planet

2016


Uruchomienie dystrybucji mrożonek
2015

Uruchomienie centrum logistycznego w Lesznie.
Debiut akcji spółki na NewConnect
2014

Rozpoczęcie budowy centrum logistycznego w Lesznie k. Warszawy
Wdrożenie systemu EDI (Elektronicznej Wymiany Danych)
2013
Uruchomienie sprzedaży eksportowej wybranych produktów
Rozszerzenie oferty m.in. o świeże warzywa i owoce
Rozszerzenie funkcjonalności Platformy B2B o dedykowane sklepom www pliki integracyjne
2012


Rozszerzenie oferty m.in. o wędliny i mięso ekologiczne
2011


Uruchomienie sprzedaży przez internetową Platformę B2B
2010

Przejście audytu technologicznego - dostosowanie zakładu konfekcjonowania do rygorystycznych wymogów brytyjskich standardów jakości BRC.
2008

Rozszerzenie oferty o produkty świeże (m.in. nabiał ekologiczny), zakup sprzętu transportowego
2007

Uzyskanie certyfikatu Agro Bio Test; uruchomienie zakładu konfekcjonowania w Wilkowej Wsi.
Rozpoczęcie sprzedaży produktów pod marką Bio Planet.


2006

Uruchomienie dystrybucji markowej ekologicznej żywności innych producentów
2005


Powstanie spółki.