Bio Planet jest producentem i dystrybutorem żywności ekologicznej. Spółka dostarcza certyfikowane produkty do sklepów z żywnością bio na terenie całej Polski oraz zagranicę.  

 
Bio Planet jest liderem rynku polskiego w zakresie produkcji i dystrybucji żywności ekologicznej. Od kilkunastu lat Spółka konfekcjonuje certyfikowane produkty ekologiczne pod własną marką, a także na zlecenie podmiotów zewnętrznych (private labels). Bio Planet jest także dystrybutorem znanych ekologicznych marek zarówno polskich, jak i zagranicznych. Spółka dostarcza certyfikowane produkty do sklepów na ternie całej Polski oraz zagranicę.

Istotną część oferty asortymentowej stanowią produkty sprzedawane przez Emitenta pod markami należącymi do Bio Planet - m.in.: Biominki, Bio Planet oraz NaturaVena. Pozostała część oferty to starannie wyselekcjonowane przez Spółkę produkty ekologiczne renomowanych producentów z kilkudziesięciu krajów świata, m.in. Alce Nero, Amaizin; Amylon; Apotheke; Batom; Better Than Food; Bio Planete; Bio Food; Cocoa; Dary Natury; Delikatna; Helpa; Hollinger; La Bio Idea; Lebensbaum; Natumi; Primavera; Rapunzel; Sobbeke; Terrasana; Vivani; Wasąg; Yogi Tea oraz Zwergenwiese.

Bio Planet S.A., dzięki dynamicznemu rozwojowi, osiągnęła pozycję lidera na rynku polskim w zakresie produkcji i dystrybucji produktów rolnictwa ekologicznego zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym.

Spółka od początku swojej działalności oferuje produkty rolnictwa ekologicznego najwyższej jakości, które są certyfikowane przez stosowne jednostki certyfikujące (w zależności od kraju pochodzenia produktu). W Polsce jednostki te otrzymują upoważnienie do przeprowadzenia kontroli oraz wydawania i cofania certyfikatów zgodności w zakresie rolnictwa ekologicznego w drodze decyzji Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

W ramach dotychczasowej działalności Bio Planet S.A. nawiązała współpracę z ponad tysiącem polskich i zagranicznych odbiorców. Sprzedaż realizuje przez następujące kanały dystrybucji:
specjalistyczne sklepy ekologiczne, wyspecjalizowane w sprzedaży żywności ekologicznej, stanowiące w ujęciu wartościowym największą grupę odbiorców Emitenta, w tym Sklepy Partnerskie Bio Planet,
sklepy ogólnospożywcze, sieci spożywcze oraz pojedyncze sklepy prowadzące sprzedaż głównie żywności konwencjonalnej, ale posiadające wyodrębnione, samodzielne stoiska ze zdrową żywnością, tzw. „wyspy ekologiczne”, m.in.: Auchan, Carrefour, Intermarche, E’Leclerc,
sklepy internetowe, w tym specjalizujące się w sprzedaży żywności ekologicznej. Spółka jest największym dostawcą certyfikowanych produktów do kilkudziesięciu sklepów internetowych w Polsce, w tym internetowego supermarketu Frisco,
pozostałe, uzupełniające kanały sprzedaży, do których należą: apteki, sektor HoReCa (hotele, restauracje, catering), hurtownie regionalne oraz przetwórcy żywności ekologicznej.
 
KONTAKT DLA INWESTORÓW
SYLWESTER STRUŻYNA

GŁÓWNE PUNKTY ROZWOJU SPÓŁKI:
2024

Reaktywacja Targów B2B Bio Planet (po 5-letniej przerwie COVID-owej).

2023
Uruchomienie usług dropshippingowych na dedykowanej platformie B2B.
Uruchomienie projektu: Sklepy Patronackie Bio Planet.

2022

Rozpoczęcie budowy nowoczesnych zakładów konfekcjonowania w Lesznie k. Warszawy.
Zakup marki NaturaVena.
2021

Rozbudowa centrum logistycznego w Lesznie k. Warszawy.
Emisja akcji serii D.
Przejście notowań akcji Spółki z rynku NewConnect na GPW.
2018

Wdrożenie dedykowanego systemu magazynowego WMS optymalizującego procesy magazynowe.
2017

Wstąpienie do Polskiej Izby Żywności Ekologicznej.
Pierwsza edycja Targów B2B Bio Planet.
Rozpoczęcie wydawania magazynku Gotujwstylueko.pl
Uruchomienie projektu: Sklepy Patronackie Bio Planet.
2016


Uruchomienie dystrybucji mrożonek ekologicznych.
2015

Uruchomienie centrum logistycznego w Lesznie k. Warszawy.
Debiut akcji Spółki na NewConnect.
2014

Rozpoczęcie budowy centrum logistycznego w Lesznie k. Warszawy.
Wdrożenie systemu EDI (Elektronicznej Wymiany Danych).
2013
Rozpoczęcie eksportu produktów.
Rozszerzenie oferty o świeże owoce i warzywa ekologiczne.
Rozszerzenie funkcjonalności Platformy B2B o dedykowane sklepom www pliki integracyjne.
Uruchomienie portalu Gotujwstylueko.pl
2012


Rozszerzenie oferty o wędliny i mięso ekologiczne.
2011


Uruchomienie internetowej platformy B2B.
2010

Przejście audytu technologicznego - dostosowanie zakładu konfekcjonowania do rygorystycznych brytyjskich standardów jakości BRC.
2008


Rozszerzenie oferty o produkty świeże (m.in. nabiał ekologiczny).
2007

Uzyskanie certyfikatu Agro Bio Test.
Uruchomienie zakładu konfekcjonowania w Wilkowej Wsi.
Rozpoczęcie sprzedaży produktów pod marką Bio Planet.


2006

Uruchomienie dystrybucji żywności ekologicznej (produkty brandowe).
2005


Powstanie Spółki.